Wij maken gebruik van cookies

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, maken wij gebruik van cookies. Door de cookies te accepteren, word je herkend. Zo kunnen we onze website afstemmen op jouw persoonlijke voorkeuren en kunnen we je relevante informatie en advertenties laten zien. Voor meer informatie kun je kijken bij ons cookie- en privacybeleid. Door gebruik te maken van deze website of door hiernaast op akkoord te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.

Ik ga akkoord

Fresh food is our drive

#muller

Industributiediner 2020

Industributiediner 2020

Een verslag over het Industributiediner waar wij als partner aan verbonden waren.

AALSMEERDERBRUG – Riedel en Jumbo zijn de best gewaardeerde handelspartners in de markt, zo blijkt uit het toonaangevende jaarlijkse Industributie-onderzoek van Foodmagazine. Dirk is de beste discountformule, terwijl AH de beste online supermarkt is. De Menken Keuken is de beste leverancier van privatelabelassortiment.

De 32e editie van het Industributie-onderzoek werd dinsdagavond in De Arendshoeve in Aalsmeerderbrug gepresenteerd tijdens het traditionele Industributie-diner. In het onderzoek beoordelen ruim 100 bedrijven afkomstig uit de handel en industrie in het supermarktkanaal elkaar. Het onderzoek is een samenwerking tussen EFMI Business School, IRI en Foodmagazine.

Jumbo voor het eerst sinds 2009 bovenaan

Bij de serviceformules krijgt Jumbo het rapportcijfer 7,77, waarmee de formule voor het eerst sinds 2009 beslag legt op de eerste plaats. De afgelopen twee jaar eindigde Plus bovenaan in het onderzoek. De coöperatieve formule daalt in waardering dit jaar van 7,85 naar 7,39 en komt nu op de derde plaats terecht. Albert Heijn is met het rapportcijfer 7,44 de nummer twee. Jumbo krijgt in het onderzoek de hoogste waardering voor alle drie de aspecten: inkoopmanagement, categorymanagement en formulemanagement en is daarmee een overtuigende winnaar.

Dirk neemt eerste plaats over van Lidl

Sinds 2004 wordt er ook een Industributie Trofee uitgereikt voor de Beste discountformule. Voor het eerst eindigt Dirk in het onderzoek in deze categorie op de eerste plaats, die de afgelopen drie jaar in handen was van Lidl. De van oorsprong Duitse discounter zakt in waardering van 7,87 naar 7,31 en moet nu ook Nettorama voor laten gaan. De Beste onlinefoodretailer is net als vorig jaar Albert Heijn, met Picnic en Jumbo als de andere ketens op het podium.

Riedel wint voor het eerst bij Merkartikelfabrikanten

Bij de Merkartikelfabrikanten gaat de Industributie Trofee voor het eerst in de geschiedenis naar naar drankenfabrikant Riedel, dat een bijzonder fraaie 8,08 als waardering krijgt van de handel en daarmee FrieslandCampina en de winnaar van vorig jaar, Heineken, voorblijft. Voor Riedel is de winst van de Industributie Trofee een primeur.

Ook nieuwe winnaar bij fabrikanten private label

Ook bij de Privatelabelleveranciers is er een nieuwe winnaar. Fabrikant van brood- en toastsalades alsmede sauzen en vleeswaren De Menken Keuken krijgt met een 7,61 de hoogste waardering. UCC Coffee en The Greenery completeren het ereschavot. Vorig jaar eindigde Bake Five in deze categorie nog op de eerste plaats.

Meer fabrikanten in de prijzen

Tijdens het Industributie-diner werden ook de prijzen voor de verschillende assortimentsgroepen uitgereikt, met Riedel (dranken), Pepsico (zoetwaren en snacks), Jacobs Douwe Egberts (kruidenierswaren overig), FrieslandCampina (merk – vers), Unilever Foods (diepvries), Kimberly-Clark (drogmetica, schoonmaak- en onderhoudsartikelen), Aldipress (non-food overig) en Cérélia (rising stars) als winnaars. Bij de private labelfabrikanten was re voor UCC Cofffee een Industributie Trofee voor private label – kruidenierswaren. De Menken Keuken won hem voor private label – vers.

Bron: https://www.industributiediner.nl/terugblik

Interesse?

Neem vrijblijvend contact met ons op.

Neem nu contact op
Uw browser is niet meer van deze tijd!

Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!

×